baby you know how to make me smile


Hemkunskapen idag bestog av bakning av gifflar. Det var nytt för mig men det visade sig vara ungefär som bullar fast med vaniljfyllning i. Så nu vilar x antal för många underbart goda gifflar i min mage. Men det gör ingenting, dom trivs bra där. Idag avklarade vi iallafall det andra av veckans fyra prov. Så nu ska jag sätta mig och plugga inför dom andra två innan jag och Linnea sticker ut och säljer dom jäkla plastpåsarna/saffranet/julkorten. Å vad jag ser fram emot det.


starting over, again

Jo, som ni ser så öppnade jag bloggen igen. Ska försöka fixa lite med koderna och ändra nån bild så är det klart sen. Starta aldrig en blogg föresten. Vad jag än gjorde så tänkte jag "om jag hade bloggat fortfarande skulle jag tagit en bild nu och skrivit något smart". Så.. därför öppnade jag den igen. Hur mycket jag bloggar vet jag inte. Nu ska jag plugga. Lovat mig själv att plugga från nu till halv nio, sen film. Godnatt.

you can't fight the tears that aint commin'


Ikväll måste jag plugga till matteprov B som vi har i morgon. Jag ser inte fram emot något av det. Men jag tänkte ta lite glass som belöning sen. Sen är det ju det här fysikprovet jag ska ha pluggat till tills på torsdag också. Och den där spanska muntliga uppgiften tills på fredag. Men med musik går det nog.


# någon jag saknar




Jag saknar flera stycken. Men just nu var det Emilia som jag känt sen jag föddes. Det var länge sen vi träffades och vi har länge sagt att vi måste träffas snart. Så nu får vi ta och göra det tycker jag!

# femton saker om mig


• Jag tyckte choklad i alla smaker var äckligt när jag var liten.
• Jag hatar hur mina tänder ser ut.
• Jag har alltid önskat att jag skulle vara bra på att dansa/sjunga.
• Jag och mina familj brukar nästan jämt spela in Americas funniest homevideos och titta på dom när vi äter middag.
• Jag tycker det mest är jobbigt att måla naglarna men tycker det är fint med nagellack.
• På senare tiden har jag varit lite rädd för flygplan. Inte när jag väl är inne i dom men när man ser hur gigantiska dom är och undrar hur det någonsin ska kunna lyfta.
• Jag gillar inte att ha fel.
• Jag tycker att lukten av tvättstuga luktar jättegott.
• Jag tycker att kärlek vid första ögonkastet är ytligt och tror därför inte så mycket på det. 
• Ibland kan jag vara väldigt långsur.
• När jag var liten ramlade jag och körde upp en sax bakom örat.
• Jag har länge tyckt om djur och ville länge bli veterinär när jag var yngre.
• Värme, solen och sommaren är något av det bästa jag vet.
• Jag älskar när någon håller på med mitt hår.
• Många av mina vänner tycker att jag är glömsk.

farsdag


Du är bäst pappa, jag älskar dig.


lista

Nu är det så att jag ofta inte har någonting alls att skriva om här så när jag hittade den här listan på någon annans blogg så tyckte jag det passade ganska bra. Kommer att skriva om en sak varje/varannan dag ungefär. Så då vet ni!

- femton saker om mig
- någon jag saknar
- innan jag dör
- hit vill jag åka
- min barndom
- när jag blir stor
- bästa artisten jag sett live
- några bra filmer
- något viktigt
- en artist jag vill se live


make it happen



Tre bilder från London.
Igår kom Marika och Emma hem till mig. Jag och Marika åt pizza. Vi tittade på sverige-danmark och pratade om allt möjligt. Spelade nostalgiska dataspel gjorde vi också en stund. Vi förstog inte vad man skule göra på spelet som var från tre år, men det gjorde inte så mycket. Väldigt trevligt. Idag har jag spenderat en stund på gymmet med pappa och sedan mest gjort allt sånt där som man alltid tänker att man ska göra men aldrig hinner med.

question/answer


Ojoj. Hade helt glömt bort den här frågan. Just nu har jag bestämt mig för fotboll och natur på NIU. Annars verkar media superkul också men det är ingenting jag vill jobba med när jag blir stor. Frisör har jag också tänkt på. Men som sagt så blir det nog NIU om jag kommer in, det är ju det också.. Kram

make the world dance


Hejsan. Efter en helvetesmorgon med försovning, fettigt hår och inget varmvatten var jag glad när skolan var slut vid halv fyra. Eftersom min store broder Henke fyllde år i lördags åkte vi dit och åt fikade och umgicks med släkten. Det var mycket trevligt och min mage blev glad. Nu ska jag fortsätta att titta på Grey's och sedan sova.

what it takes to come alive


Idag hade vi ingen hemkunskap vilket betydde sovmorgon till tio. På eftermiddagen åkte vi på studiebesök hos ungdomsmottagningen och tog kondomkörkort. Skönt med en mindre jobbig dag. Vad som dock är jobbigt, är att jag måste räkna ut hur mycket vatten det går åt när jag duschar. Det är vad jag ska göra nu. TTYL är det man brukar skriva va?

Just ja, skolkatalogen kom ju idag också. Jag ser inte klok ut. Och på friendsfotot ser det ut som att jag har amputerat armen, vad höll jag på med där liksom? Jaja.

michael jackson news - 22.27

Ni vet Conrad Murray (Michaels privata läkare) som varit åttalad för vållande av Michael Jacksons död? Han var på tv live nyss och domaren och juryn ansåg att han var skyldig. Han fick fyra års fängelse och förlorade sin läkarlicens om jag förstog allting rätt (ingen svensk text). Men vi lär ju läsa i tidningarna snart. Read more here.

ema 2011


Antar att ni sett resultatet redan men lägger upp det ändå, i brist på annat att blogga om.
Best Alternative Thirty seconds to mars | Biggest fans Lady Gaga | Best Live Katy Perry | Best Female Lady Gaga | Best Rock Linkin Park | Best male Justin Bieber | Best Hip Hop Eminem | Best Push Bruno Mars | Best New Bruno Mars | Best Pop Justin Bieber | Best World Stage Thirty seconds to mars | Best Song Lady Gaga 'Born This Way' | Worldwide Act BIGBANG | Best video Lady Gaga 'Born This Way'

the bible didn't mention us


crazy stupid love


Idag var jag trött när jag vaknade. Som vanligt efter ett lov. Och snart måste man börja välja till vilket gymnasie man vill gå. Jag har egentligen aldrig haft en aning om vad jag vill gå, men jag tror jag har bestämt mig nu. Bilden är föresten från Crazy stupid love. Emma Stone är för bra. Watch it, love it. Nu är det bäst att jag sticker till skolan.

me making dinner




just nu...


...önskar jag att jag var i Belfast och skulle titta på EMA ikväll. Hur underbart vore inte det? Jag kommer i alla fall titta från tvn. Innan det ska jag laga thaimat åt mamma och pappa.

 

 

 


not that kind of girl


1. Halsband - Topshop | Linne - Topshop 2. Linne - Urban outfitters 3. Kofta - Topshop
Här är, as promised litte nytt från London. Sedan fick jag med mig en superbillig pyjamas, två bh:ar och en vinterjacka. Det får ni se någon annan gång!

one of a kind


Detta blöd jag Suzett, Clara och Karolina på igår när dom kom hem till mig efter dom hade tittat på bio. Runt halv två var vi alla hur trötta som helst så då stack dom hem och jag somnade direkt. Nu har jag ätit mango och äpple och ska snart sova. Imorgon lägger jag upp lite nya grejer jag fick med hem från London.

i just miss summer so much


Har tittat igenom en massa tumblrs och jag tror jag ska sluta med det. Jag blir mest deprimerad av att se alla sommarbilder. Jag saknar sommar. Visst, ibland önskar jag att snön kunde komma nån gång. Men jag skulle nog hellre ha sommar ett tag till. Nu ska jag klä på mig en massa varma kläder och för att möta upp Linnea som jag inte träffat på över en vecka på en promenad med hundarna.

RSS 2.0